1393-08-26 09:53
1473
0
5887
رئیس تبلیغات اسلامی گلستان خبر داد:

کتابخانه حوزه دین در مساجد گلستان راه اندازی شد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: کتابخانه تخصصی مساجد و حوزه دین در شماری از مساجد استان گلستان راه اندازی و مجهز شده است.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی 50 کتابخانه مساجد و 12 کتابخانه در حوزه دین تاسیس شده است.

وی افزود: در راستای تجهیز کتابخانه‌های روستایی از سال 82 بیش از 100 هزار جلد کتاب در مباحث دینی و مذهبی در بیش از 50 مسجد در سطح استان گلستان توزیع شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: 12 کتابخانه حوزه تخصصی دین در استان گلستان راه اندازی شده و بیش از 25 هزار جلد کتاب در خود جای داده و پذیرای جوانان و افراد مشتاقی است که در حوزه و مسائل دینی فرهنگی نیاز به فراگیری دارند.

ولی‌نژاد اظهار کرد: کتابخانه تخصصی حوزه دین سازمان نیز با دارا بودن بیش از 12 هزارجلد کتاب درعناوین مختلف فرهنگی ،دینی و پژوهشی فرصتی است که روحانیون و علاقمندان با مراجعه به این کتابخانه از منابع موجود استفاده می‌کنند.

وی افزود: به منظور تعمیق باورهای دینی و ارزشی جامعه کتابخانه‌های شبستان مساجد در روستاها و مراکز بخش‌ها دایره شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: اهمیت کتابخوانی به قدری است که معجزه ی پیامبر اکرم(ص) از نوع کتاب است و خداوند به قلم و به آنچه می‌نویسد قسم یاد می‌کند.

وی گفت:کتاب در دین اسلام مورد توجه قرار گرفته و از درجه و جایگاه ویژه و والایی برخوردار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان اظهار کرد: کتابخانه‌های مساجد نخستین کتابخانه‌های عمومی در جهان اسلام بوده‌اند که بیشتر به وسیله خود مردم ساخته، سازماندهی و اداره می‌شدند.

انتهای پیام/روابط عمومی سازمان تبلیغات

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.